Tutorial : Chat Fibox seperti Facebook Chat

Ada orang request tutorial chat fibox macam facebook seperti dalam blog aku ni. So aku buat gini dah ler kan. Aku ni tak pandai nak karang panjang - panjang. Makan pun belum lagi ni. Siap japgi gi makan. hehe. Okay..

Dibawah adalah code chat fibox smell like facebook. Anda hanya perlu COPY atau dalam bM salin dan pastekan pada widget HTML/Javascript dalam blog anda. Ada juga orang yang tak tahu dekat mana nak paste? ok, pergi ke page elements > add a Gadget > HTML/Javascript dan letakkan code dibawah dan Tukarkan perkataan "LETAK CODE WIDGET FIBOX ANDA DISINI" dengan CODE WIDGET FIBOX ANDA. Anda boleh register free Fibox chat kat sini --> klik sini. Sebarang pertanyaan boleh komen kat bawah nun.. okay ;-)
Kemudian daftar free user online kat SINI, abaikan color fontnya, kemudian buang perkataan lain tinggalkan nombor sahaja, dan copy skrip seperti ni saja -> <script type="text/javascript" src="http://st2.freeonlineusers.com/on1.php?id=1153991"> </script>, kemudian search "LETAK SCRIPT FREE USER ONLINE DI SINI" dan gantikan perkataan tersebut dengan script freeuseronline anda.
Dah siap semua klik 'save'. Sekian.

Latest Updated :
- hover mode
- auto height dan width sesuai untuk kecilkan dan besarkan window
- valid CSS


9 Comments

Please leave your ideas here

Post a Comment
Previous Post Next Post