Chat ()
Chat

Kenapa orang tak solat Jumaat pun nak keluar awal



JUMAAT 12.15 PM, Bengang tu tak dak la bengang sangat tapi orang - orang Shah Alam ni macam bangang je. Orang - orang bukan beragama Islam dan wanita - wanita Islam kat Shah Alam ni macam tak tau pulak hari ni hari apa. Tengok orang keluar awal nak pergi masjid, diorang pun gatal nak keluar awal juga, nak pergi mana entahlah. Sehingga menyebabkan jalan raya dalam bandar JEM. Adakah ini perkara biasa bagi korang? Janganlah biasa sangat. Kerana terlalu biasa, lama - lama jadi macam kera pula malah lebih teruk daripada kera.Kera tak pe, tak der otak.Korang yang ade otak tu fikir - fikirlah sikit.

Nak keluar dari Gelnmarie pun dah start JEM dah, tengoklah.. Perempuan yang ramai keluar awal daripada lelaki.
Ni pula dekat Subang Jaya. Kereta berpusu - pusu macam orang gila tak tahu kemana mereka mahu pergi. Orang nak ke masjid, Diorang pun sibuk nak bagi jalan JEM.

Jadi korang fikir - fikirlah tengok di manakah silapnya kita dan perlukah kita mengambil berat atau membiarkan saja manusia - manusia bebas macam kera nak pergi mana pun ikut suka hati saja.




Kongsi Pandangan Mu...

0 Pandangan orang bijak tentang "Kenapa orang tak solat Jumaat pun nak keluar awal"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Translate

I Folo

Best View

© 2010 Kierinz All Rights Reserved Thesis WordPress Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors.info