Cara cara menghilangkan bosan

cara menghilangkan bosan

"AAAAAAAAaaaaaaaaaaarrrrrrrrgggggggggghhhhhhhh!!~~~~ bosannyaaaaaaa~~~~" itulah perkataan yang sering kita sebut bila rasa bosan. Memang lumrah manusia mempunyai sifat bosan.

Bila dah letih atau penat buat sesuatu tu kita akan merasa sesuatu perasaan yang dipanggil kebosanan. Bosan ni aku rasa semua orang akan rasa bosan. Aku pun boleh bosan kalau hari-hari buat benda yang sama. Sebab apa-apa jua yang atas dunia ni nikmatnya tidaklah sehebat nikmat di syurga yang digambarkan oleh Allah swt. kepada kita betapa nikmatnya duduk di dalam syurga sehinggakan tidak ada sedikit bosan pun. Aku kalau bosan buat kerja ini la kerja aku. Edit blog.. Sebenarnya aku bukan reti sangat nak menghilangkan bosan ni.. saja je buat tajuk kasi gempak. kalau korang nak tahu jugak cara-cara yang paling berkesan untuk hilangkan bosan cuba korang try ni.

idea pertama: Buat benda yang paling korang minat dan suka. contohnya: tengok video kat youtube, chatting , main bola, menyanyi, dan sebagainya. Sebab banyak ustaz-ustaz kata sekali sekala kita dibolehkan untuk berhibur untuk menghilangkan kebosanan dalam beribadah, cuma jangan sampai melalaikan dan melapaui batas. Dan manusia ni pada hakikatnya memang suka hiburan. Hiburan tak salah asalkan tau beetempat. aik. macam lirik lagu pulak. hehe..

idea kedua: aku dah tak de idea la. cukup la aku bagi satu idea ek. lain kali kalau aku dapat idea lain aku edit balik okay ;)

bole pakai ke idea aku ni? :p

2 Comments

Please leave your ideas here

  1. Hey there this iѕ kіnd οf of off topic
    but Ι was wantіng tо know if blogs usе WYЅΙWYG edіtorѕ оr іf you
    havе tο mаnuallу сode with HTML.
    I'm starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

    Feel free to visit my page: how to build a boat
    my web site :: howtobuildaboat.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. I just couldn't depart your website prior to suggesting that I extremely loved the usual information an individual supply for your guests? Is gonna be back steadily in order to inspect new posts

    my page: ring in ears
    my page :: ringing in ears treatment

    ReplyDelete
Post a Comment
Previous Post Next Post